Medlem og partner

Vant sin egen 30-årsgave

‒ Dette er bare fantastisk, sier en jublende glad Christine Johnsen (30). I konkurranse med 544 andre, vant hun en el-sykkel i premie etter å ha lest siste BOLYST.

Tekst: Oddny J. Johnsen

Del denne saken:

 Christine M. Johnsen ble den heldige vinneren av, en splitter ny el-sykkel, etter å ha deltatt i BONORD-partner IF forsikring sin konkurranse i BOLYST. (FOTO: Rune Stoltz Bertinussen).

Administrerende direktør, Kurt Figenschau, kan endelig overrekke el-sykkelen som medlemspartner IF utlyste som premie i juninummeret av BONORDs medlemsblad BOLYST. Konkurransen besto enkelt og greit i å melde seg til IF, slik at de kunne ringe og følge opp forsikringer.
‒ Jeg var IF-kunde fra før, så det ble ikke noe mersalg på dem, men vi hadde en hyggelig prat, smiler Johnsen. Hun synes det er helt fantastisk å kunne få slike vinnersjanser via BONORD.

Legger til rette

‒ I BONORD mener vi det er viktig å bidra til et bedre klima og miljø, og vi håper at vi som den største eiendomsforvalteren i Nord-Norge kan bidra til at flere av våre borettslag legger til rette for lading av både el-sykkel og el-bil, sier Figenschau, i det han fra sykkelavdelingen på G-MAX har overlevert både el-sykkel og en stor bukett blomster til den glade vinneren.

‒ Jeg sona helt ut i telefonen. Det måtte hyles litt ja, smiler Christine Johnsen lykkelig. Hun hadde glemt hele konkurransen da telefonen kom fra BONORD.

 Dette batteriet hjelper til slik at turen fra Kroken til fylkesbygget i Tromsø. En strekning på cirka ni kilometer går unna på ca 15 minutter. Like fort som om du skulle valgt å kjøre bil. (FOTO: Rune Stoltz Bertinussen).

Det er ikke tilfeldig at hun meldte seg på konkurransen. El-sykkel har stått øverst på ønskelista, helt siden hun måtte levere tilbake den hun fikk låne av en venn en periode for å teste ut som det var realistisk å erstatte bilen med el-sykkel til og fra jobb. Det var det så absolutt.

‒ Jeg bruker kortere tid til jobb med el-sykkel enn med bil, sier hun, og ble selv overrasket over nettopp det.

‒ Det tar cirka 20 minutter fra Kroken hvor jeg bor og til fylkesbygget hvor jeg jobber. I tillegg er det viktig hverdagstrim. Jeg har mulighet til å dusje når jeg kommer på jobb og kan legge dette inn som en liten treningsøkt. Det blir ikke så mye trening av dette selvsagt, men det er likevel viktig hverdagstrim, sier hun.

Mer praktisk

Hjemme har hun barn som allerede er ivrige syklister, og med seg på G-MAX har hun samboeren som foreløpig nøyer seg med å misunnelig studere den nye sykkelen. Johnsen erkjenner at hun tenker mer praktisk enn hun tenker miljø når hun velger el-sykkel.

‒ Men for meg var det helt avgjørende å få teste en el-sykkel først. Det er bare så utrolig lettvint! Du triller forbi alle køer!

‒ Kanskje det er en idé vi burde vurdere nærmere, at kanskje også borettslag bør legge til rette for utlån av el-sykler, sier Kurt Figenschau ettertenksomt.

 Salgsleder Frank Jensen på GMAX opplever at stadig flere kjøper en el-sykkel til erstatning for bil nummer 2. (FOTO: Rune Stoltz Bertinussen).

‒ Den trenden vi ser, er at flere bytter bil nummer to i en el-sykkel, supplerer salgsleder Frank Jensen ved G-MAX Tromsø. Han forteller at kjede-kollegaene i Stavanger gikk helt fri for el-sykler da det ble innført bompenger, og kjenner seg trygg på at et tilsvarende trykk kan komme når bompengene eventuelt inntar Tromsø.

Mer populært – også vinter

‒ Men vi har allerede en formidabel økning av el-sykkelsalget. I fjor gikk vi fri i august. I år har vi tatt inn flere, for det er tydelig at det er el-sykkel de fleste er på jakt etter nå, sier Jensen.

Om du kjøper sykkel her, gir GMAX gratis service, uansett type, i fem år.

‒ Men generelt er el-sykler driftssikre og det lite vedlikehold. På vinteren bør du lade batteriet annenhver måned om sykkelen ikke er i bruk, råder Jensen.

Men veldig mange av el-syklistene skaffer seg vinterdekk også. Frank Jensen kan uten problem tilby det til Christine Johnsen også, men hun er litt avventende.

‒ Jeg blir å bruke sykkelen til og fra jobb hver dag så lenge det er barmark. Så er det noen der som driver og overtaler meg til å sykle om vinteren også. Det føles som en større terskel, men du skal ikke se bort fra at jeg gjør et forsøk. Mange påstår at det mer trygt og stødig om vinteren, men jeg vet nå ikke helt. Jeg tror uansett vi blir en fin gjeng på jobb som kan sykle sammen, sier Johnsen.

 

Del denne saken: