All-Tjeneste utfører alle de tjenestene du forbinder med en vaktmester. I hovedsak er det bedrifter som står på kundelista, men også så mange som 70-90 borettslag får utført tjenester fra dette vaktmesterselskapet som har drøyt 20 fast ansatte medarbeidere.
Selv om Geir Are Winther snakker varmt om hvor viktig det er at styrene i borettslagene tar det sesongbaserte vedlikeholdsarbeidet på alvor, har han ikke gjort aktive fremstøt for å selge inn disse tjenestene.
– Nei, vi har ikke tatt aktivt kontakt med noen vi ikke har avtale med fra før av, men der vi allerede har avtaler om å være vaktmester, står jo disse tingene på lista vår over faste gjøremål, sier han.
– Så koronasituasjonen har ikke gjort dere arbeidsledige?
– Nei, vi har faktisk hatt ganske mye å gjøre i høst, selv om koronaen åpenbart har endret veldig mye i arbeidsdagen vår. Vi utfører jo langt mindre renholdstjenester enn hva vi gjorde før koronaen inntraff, rett og slett fordi mange næringskunder har redusert virksomheten sin – ikke minst innenfor hotell og reiseliv. Til gjengjeld har vi fått mer å gjøre på andre områder, forklarer han.
Bruk gjerne stikkordet «jakten på de kostbare detaljene» også på disse nye tjenestene, der renhold av store garasjebygg er et sentralt eksempel – enten dette handler om kjøpesentre eller garasjer i borettslag.
– Vårt utstyr og vår metode for våtskuring gjør at vi kan drive denne rengjøringen uten at den fører kostbare konsekvenser med seg. Å koste en parkeringshall er jo enkelt. Men å rengjøre uten å virvle opp støv, er ganske vanskelig, påpeker han.
– Støv er noe av det siste du ønsker i en parkeringshall, fordi støvet så fort legger seg på karosseriet til bilene. Dessverre er det sånn at forbipasserende som ser en nedstøvet bil ofte lar seg friste til å lage tegninger i dette støvet, og dette fører til riper i lakken som fort blir kostbart for bileierne, påpeker han.
Det tar ikke mange sesonger uten takspyling, før det begynner å gro til på flate tak.